Instagram heeft recent een nieuwe contactknop gelanceerd waarmee gebruikers een gesprek met een bedrijf kunnen starten. En dat biedt mogelijkheden voor adverteerders aangezien het hen in de gelegenheid stelt om nog gemakkelijker met hun doelgroep via dit social media kanaal in contact te komen. In deze blog licht ik de belangrijkste highlights van de nieuwe functionaliteit voor je toe.
Contact via Instagram
Zodra een Instagramgebruiker de nieuwe contactknop indrukt, krijgt hij twee opties getoond:
- Get Directions
Via de e-mailknop kan de gebruiker vervolgens – jawel- een e-mail sturen naar de betreffende adverteerder. De ‘Get Directions’ functionaliteit die is gekoppeld aan Google Maps kan met name voor kleinere bedrijven die vooral regionaal adverteren interessant zijn. Denk bijvoorbeeld aan een kledingzaak die heel gericht lokaal aan het targetten is. Met behulp van deze knop kan men nog gemakkelijker consumenten richting de winkel sturen.
Testversie
De contactknop wordt op dit moment door Instagram nog uitgebreid getest en is daarom nog niet voor alle gebruikers en adverteerders zichtbaar. Afhankelijk van de resultaten zal Instagram in de aankomende maanden de functie voor alle bedrijven/adverteerders beschikbaar stellen. Zodra dit gebeurt zullen wij je hier uiteraard over informeren.
Vraag over adverteren op Instagram?
Heb je in de tussentijd een vraag over het opzetten van een Instagramcampagne? Neem dan gerust vrijblijvend contact op met onze social media specialisten. Zij helpen je graag op weg.
Reacties (0)