13 juli 2012

Een Google account aanmaken – Voordelen van marketingtools met een Google account

3 minuten lezen
Design icon

Tegenwoordig kun je er bijna niet meer omheen: Google en haar talloze handige tools. Niet iedereen heeft een Google-account omdat hij of zij nog niet de voordelen of het nut ervan inziet, of nog een andere internetbrowser boven Google verkiest omdat ze niet bekend zijn met de mogelijkheden. In deze gevallen kun je vandaag de dag nog steeds kiezen om een Google-account aan te maken en te profiteren van de eindeloze handigheden van Google.

Een Google-account is een account met een e-mailadres en een wachtwoord. Als je dit account activeert, kun je gebruikmaken van een breed scala aan apps van Google. Denk aan de mail van Google, Gmail, of juist een Google Agenda waarbij je afspraken kunt plannen. Het account is zo ingesteld dat je ook mensen zonder een Google-account een e-mail of uitnodiging voor een afspraak kunt sturen. Daarnaast zijn er ook zakelijk veel mogelijkheden met een Google-account. Je krijgt toegang tot Google Ads, Google Analytics en YouTube Ads.

Met een Google-account kun je onder andere in Google Analytics terecht. Google Analytics is een tool die inzicht geeft in de statistieken van je website. Dit betekent dat je kunt zien hoe goed (of slecht) je website presteert en hoe dit verbeterd zou kunnen worden. Je krijgt inzicht in allerlei zaken, van de achtergronden van gebruikers tot aan de bron waarvandaan ze naar je website zijn gekomen. Dit is slechts een kleine greep; er is nog veel meer informatie beschikbaar over Google Analytics. SDIM biedt ook veel hulp aan bij analytics.

Naast Google Analytics kun je ook gebruikmaken van de populaire tool Google Ads. Met Google Ads kun je op een gebruiksvriendelijke manier adverteren. Je kunt zelf alle componenten samenstellen, zoals het stellen van doelen in Ads (bijvoorbeeld zoveel mogelijk verkopen op de website of juist zoveel mogelijk trouwe klanten). Met deze mogelijkheden bouw je persoonlijke advertenties die je helpen bij het bereiken van je doelen. Spreekt dit je aan, maar heb je weinig tijd om advertenties of andere campagnes op te zetten? Wij staan altijd voor je klaar met Google Ads en helpen je graag met onze jarenlange ervaring!

Als laatste willen we YouTube Ads aan je voorstellen. Met een Google-account kun je namelijk ook gebruikmaken van YouTube Ads. YouTube Ads is een manier om je doelgroep te betrekken door middel van video’s of banners. Het is gebleken dat consumenten een advertentie in de vorm van een video langer onthouden dan een tekstuele advertentie. Hier moet je als bedrijf natuurlijk op inspelen, omdat je dit juist met je advertenties wilt bereiken. Dit is een van de redenen om te kiezen voor YouTube Ads. Binnen YouTube Ads kun je de statistieken van deze video’s gemakkelijk terugvinden en zo verder bouwen aan je marketingstrategie. YouTube-advertenties hebben nog veel meer voordelen voor zowel beginnende als ervaren bedrijven. SDIM helpt je graag bij het opzetten van YouTube-campagnes.

Nu je weet welke voordelen het hebben van een Google-account biedt, kun je gemakkelijk direct een Google-account aanmaken. Een account maken kan met elk willekeurig e-mailadres, zoals Hotmail of een zakelijk e-mailadres. De enige voorwaarde is dat het e-mailadres nog niet eerder voor een dienst van Google is gebruikt. In het aanvraagformulier zie je een linkje met de tekst “Ik gebruik liever mijn huidige e-mailadres.” Als je daarop klikt, kun je elk ander e-mailadres kiezen dan Gmail. In het geval dat je je Google-account zakelijk wilt gebruiken, kun je het beste je zakelijke e-mailadres of zelfs een algemeen e-mailadres van je zaak of werkgever gebruiken. Op deze manier scheid je je privé-account van je zakelijke account, wat overzichtelijker is. Je kunt hier direct een nieuw account aanmaken.

Spreken de verschillende ad tools je aan, maar heb je weinig tijd om advertenties of andere campagnes op te zetten? Binnen SDIM hebben we een groot team vol gespecialiseerde collega’s op het gebied van zowel bewegende als statische advertenties en campagnes, dus schroom niet om vragen te stellen of om hulp te vragen.

Content

Neem contact met ons op

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *