Het was je de afgelopen tijd vast al eens opgevallen, groene advertenties in Google zoekresultaten. Bij de ene zoekopdracht al zichtbaar, bij de andere nog de vertrouwde gele blokjes. Niks bijzonders, Google test immers regelmatig met verschillende advertentieformats. Kennelijk doen de groene blokjes hun werk goed want de groene advertenties zijn inmiddels wereldwijd uitgerold.
Positieve reacties
Als we Google mogen geloven hebben de tests met de groene advertentie labels geleid tot positieve reacties bij gebruikers. Reden genoeg om de verandering wereldwijd door te voeren. Of het leidt tot betere clickratio’s op de AdWords advertenties wachten we nog even af. Google stelt zelf dat de groene kleur niet leidt tot verwarring ten opzichte van de organische zoekresultaten. Eigen onderzoek heeft uitgewezen dat er op dat vlak geen verschil in klikgedrag optreedt.
Of dat inderdaad zo is of dat Google juist hoopt dat er op deze manier juist meer kliks naar AdWords gaan, laten we in het midden. We houden de data scherp in de gaten.
Reacties (0)