3 april 2020

Google stelt advertentietegoed beschikbaar

2 minuten lezen
SDIM op Google

Om bedrijven tijdens deze uitdagende en moeilijke tijden te ondersteunen heeft Google aangekondigd om een advertentiebudget aan te bieden van $800 miljoen aan kleine en middelgrote (MKB) bedrijven, gezondheidsorganisaties, regeringen, en gezondheidswerkers. Hoe dat precies zit lees je hier. 

In totaal gaat $250 miljoen van de advertentiesubsidies naar wereldgezondheidsorganisaties en meer dan 100 overheidsinstanties. Hiermee wil Google ondersteuning bieden bij het verstrekken van cruciale informatie om de verspreiding van het virus te voorkomen. Daarnaast gaat Google $20 miljoen advertentietegoed vrijmaken voor financiële instellingen en NGO’s. Hiermee worden aankondigingen over hulpfondsen en andere middelen voor het MKB vergemakkelijkt. 

Verder wordt er een tegoed vrijgesteld van $200 miljoen voor NGO’s en financiële instellingen die kleine bedrijven toegang geeft tot kapitaal. Google werkt bijvoorbeeld al samen met Opportunity Finance Network in de VS om de leegtes in de financiering op te vullen voor mensen en/of gemeenschappen die niet worden bediend door reguliere financiële instellingen. 

Er komt $340 miljoen advertentietegoed vrij voor alle kleine en middelgrote bedrijven met actieve accounts in het afgelopen jaar. Door middel van krediet meldingen die worden weergegeven in de Google Ads accounts worden deze budgetten vergeven. Google hoopt dat dit enige ondersteuning biedt om een deel van de kosten te verminderen en om toch in contact te blijven met klanten. 

Ook wordt er een pool van $20 miljoen aan Google Cloud-tegoeden aangeboden voor academische instellingen en onderzoekers om rekenmogelijkheden en infrastructuur toe te passen bij het ontwikkelen van mogelijke therapieën en vaccins, het bijhouden van belangrijke gegevens en herkennen van nieuwe manieren van het virus tegen te gaan. Ben je benieuwd of je hiervoor in aanmerking komt? Neem gerust contact op en wij zoeken het voor je uit. 

Eveneens wordt er financiële ondersteuning aangeboden om de productiecapaciteit voor persoonlijke beschermingsmiddelen (bijv. gezichtsmaskers) en levensreddende medische hulpmiddelen te vergroten. 

Naast deze beloftes heeft Google voor haar werknemers ook een geschenk tegoed beschikbaar gesteld. Werknemers kunnen dit budget uitgeven aan organisaties binnen hun gemeenschappen. Dit is verhoogd van $7.500 naar $10.000 en staat los van de $50 miljoen die Google reeds heeft gedoneerd. 

Onze specialisten houden continu in de gaten welke mogelijkheden er zijn binnen je account. Als je aanspraak maakt op de toelage, verschijnt er een melding in het account. Twijfel je of kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder.

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *