26 oktober 2010

Google Shopping Nederland Bèta gelanceerd

2 minuten lezen
Shopping e-commerce marketplaces icon

26 oktober 2010 is bekend geworden dat Google in Nederland het in de VS reeds bekende Google Shopping gaat uitrollen.

** Update 7 februari 2011: het officiele persbericht van Google **

Eerder kondigde Google de uitrol voor Frankrijk reeds aan. Concreet betekent dit dat nu ook Nederlandse webshops hun producten bij Google kunnen aanmelden. De Google Shopping product resultaten op Google.nl gaan worden getoond.

Google Merchant Center

In de VS wordt deze mogelijkheid al langer geboden. Webshops kunnen hun product database aan Google doorgeven via een product feed. Deze feed kan worden aangemeld in het Google Merchant Center. Daarna zal Google de (product-)database indexeren en vervolgens tonen in de natuurlijke Nederlandse Google zoekresultaten.

Onlangs introduceerde Google in de VS al een koppeling tussen het Merchant Center en het Google Ads advertentieprogramma. Via het Google Merchant Center account, kunnen producten worden vertoond in een ‘plusbox’ onder de reguliere Google Ads advertentie. De product extensions van Google AdWords geven een adverteerder een nieuwe mogelijkheid tot het uitbreiden van de Google Ads advertenties, namelijk met relevante en specifieke product informatie. Deze integratie lijkt de eerste stap van Google in het bieden van een tool die bestaande betaalde tools, die geautomatiseerde (product-) databases met Google Ads koppelen en synchroniseren, vervangt.

SDIM (zoekmachine marketing bureau) is uitgenodigd om met een tweetal opdrachtgevers deel te nemen aan de eerste vroege Bèta en is dan ook volledig op de hoogte van de wijze waarop aanmelding geschiedt. Neem gerust contact op.

Content

hulp nodig van een specialist?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *