27 juli 2016

Google introduceert nieuwe advertentie extensie: de AdWords prijsextensie

2 minuten lezen
Google Ads Logo

Google is continu bezig met het ontwikkelen en uitrollen van nieuwe AdWords functies.  Dit zorgt ervoor dat er dagelijks nieuwe functies worden toegevoegd. Een van de nieuwste functies van Google AdWords zijn “Prijsextensies”. Deze zijn te vinden onder het tabje advertentie-extensies.

Advertentie-extensies zorgen ervoor dat uw advertentie nog aantrekkelijker wordt om op te klikken. Er zijn verschillende typen advertentie-extensies die u voor uw bedrijf in kunt stellen. Op deze manier kunt u naast de advertentietekst extra informatie weergeven over uw bedrijf. Het toevoegen van advertentie-extensies voor uw advertentie heeft als voordeel dat de advertentie een prominentere positie inneemt op de pagina met zoekresultaten. De zichtbaarheid van de advertentie verbetert wat leidt tot een verhoging van het totaal aantal klikken. Hieronder een voorbeeld van de verschillende advertentie-extensies die u wellicht al kent uit één van onze eerdere blogs.

Google Prijsextensie voorbeeld SDIM

Advertentie-extensies zorgen ervoor dat uw advertentie nog aantrekkelijker wordt om op te klikken. Er zijn verschillende typen advertentie-extensies die u voor uw bedrijf in kunt stellen. Op deze manier kunt u naast de advertentietekst extra informatie weergeven over uw bedrijf. Het toevoegen van advertentie-extensies voor uw advertentie heeft als voordeel dat de advertentie een prominentere positie inneemt op de pagina met zoekresultaten. De zichtbaarheid van de advertentie verbetert wat leidt tot een verhoging van het totaal aantal klikken. Hieronder een voorbeeld van de verschillende advertentie-extensies die u wellicht al kent uit één van onze eerdere blogs.

Sinds deze week heeft Google in Google AdWords een extra advertentie-extensie toegevoegd; de prijsextensie. Onder deze extensie kunnen verschillende producten weergegeven worden in een interactief format waar de gebruiker doorheen kan scrollen. De gebruiker kan bij interesse op deze producten klikken en landt op de desbetreffende productpagina. Een aantal kenmerken van de prijsextensie staan hieronder;

  • De prijsextensies worden weergegeven op desktops en mobiele apparaten.
  • Prijsextensies linken rechtstreeks naar de website.
  • De prijsextensies zijn goed in te zetten voor bijvoorbeeld artikelen die in de sale zijn.
  • Een klik op de prijsextensies telt als een reguliere klik en heeft dus geen andere klikprijs.

Een voorbeeld van een prijsextensie zoals die te zien is in Google zie je hieronder.

Prijsextensie Google

Heb je vragen over de prijsextensie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Google Ads Search Certified

Hulp van een Google expert?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *