Eind mei kondigde Google aan dat Discovery Ads nu wereldwijd beschikbaar wordt gemaakt. Discovery ads is een nieuw advertentietype dat in mei 2019 werd gepresenteerd tijdens het Google Marketing Live evenement.
Google Discover
Google Discovery Ads is een campagnetype dat op drie verschillende Google kanalen actief is, namelijk YouTube, Gmail en Discover. Hierover later meer. Nu is YouTube en Gmail natuurlijk bekend. Over Google Discover is niet iedereen op de hoogte wat dat precies is. Een korte samenvatting: Google Discover is een pagina op mobiele apparaten waarin een lijst van onderwerpen wordt vertoond waarin een gebruiker geïnteresseerd is. Deze interesses baseert Google op basis van de interactie met Google producten en de content die ze bekijken.
Google Discovery Ads
Google Discovery Ads is dus niet één specifiek advertentietype, zoals een Expanded Text Ads (ETA) of een Responsive Search Ads (RSA), dat in één kanaal (Google Search) actief is. Google Discovery Ads is een campagnetype dat over meerdere kanalen actief is. Er zijn twee typen advertenties die je met deze campagnetype kunt inzetten.Â
Discovery-carrouseladvertentie
Dit advertentieformaat is natuurlijk vergelijkbaar met een carrouseladvertentie van Facebook, een advertentie met meerdere afbeeldingen waar een gebruiker doorheen kan bladeren. De benodigdheden:
- Uiteindelijke URL
- KopÂ
- Beschrijvingen (2x)
- Minimaal 1 logo en 2 afbeeldingen (max. 10)
Discovery-advertentie
Dit advertentieformaat laat in tegenstelling tot de carrouselvariant maar één afbeelding zien. De benodigdheden:
- Uiteindelijke URL
- Kop (max. 5)
- Beschrijvingen (max. 2)
- Minimaal 1 logo en 1 afbeelding (max. 15)
Discovery campagnes werken met automatische biedstrategieën: doel-CPA of conversies maximaliseren. Dus hoewel de naam van dit campagnetype doet lijken dat de inzet gericht is op ‘upper-funnel’, is de campagne juist gericht op performance.
Reacties (0)