7 oktober 2011

Google Analytics Real-Time & nieuwe interface

2 minuten lezen
Logo Analytics

In de vorige blogpost kondigden we reeds een aantal nieuwe Google Analytics features aan, waaronder een vernieuwde interface. Het lijkt erop dat deze vandaag voor alle gebruikers in Nederland is uitgerold. De grootste wijzigingen vind je in de navigatie.

Jouw Google Analytics rapport bestaat nu uit de volgende tabbladen:

  • Home: hier vind je de rapporten die je snel inzicht geven in wat er gebeurt op jouw website. Hier vind je dus ook jouw dashboard, waarin je een overzicht kunt samenstellen van de relevantste data;
  • Standaardrapporten: alle standaard rapportages die Google biedt, waaronder conversies, verkeersbronnen, inhoudsdetails en meer;
  • Aangepaste rapporten: hier heb je de mogelijkheid om geheel op maat rapportages samen te stellen, zodat je precies die data voor ogen krijgt die je direct kunt inzetten bij de optimalisatie van jouw website. Mix en combineer en haal méér uit jouw standaardrapporten. SDIM helpt je graag bij advies hoe u deze Custom Reports het meest effectief kunt inzetten.

Voor een aantal accounts, die zich hebben aangemeld om in een vroeg stadium deel te nemen aan de Beta, is nu ook Google Analytics Real-Time uitgerold. Omdat wij reeds toegang hebben tot deze Beta, willen we jou onze eerste bevindingen natuurlijk niet onthouden. Je vindt de nieuwe Real-Time rapportages onder de Home-tab in de nieuwe interface. Onder het onderdeel Real-Time (Beta) vind je vier verschillende rapportages: overzicht, locaties, verkeersbronnen en inhoud.

Met Google Analytics Real-Time ontvang je hiermee gedetailleerde informatie over jouw bezoekers die op dit moment op de website zijn. Het gaat hierbij om bezoekers die op dit moment een lopende sessie op jouw website open hebben staan.

Google Analytics real time screenshot

Met Google Analytics Real-Time wordt het voor jou, als marketeer of website eigenaar, nog gemakkelijker om inzicht te krijgen in wat er op een specifiek moment op je website gebeurt. Denk eens aan de mogelijkheden om de effecten van een nieuwsbrief, tweet of zelfs een radio- of tv-reclame te meten. Heb je nog geen toegang tot de Google Analytics Real-Time rapportages? je kunt bij Google aanmelden voor Real-Time Beta toegang.

Google Analytics Certified Partner

Spreek een Analytics expert

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *