In oktober 2010 introduceerde Google een nieuwe feature voor Google Analytics: In-Page Analytics (Bèta). Hiermee heeft Google een opvolger voor het Site Overlay rapport in Google Analytics, wat nooit een groot succes is geworden. Niet dat het er niet mooi uit zag overigens, maar de data klopte gewoonweg niet.
In-Page Analytics gebruiken
Doel van In-Page Analytics is het visualiseren van hoe websitebezoekers door je website navigeren. In-Page Analytics toont alle beschikbare informatie over een pagina van je website direct naast de pagina in je Google Analytics account.
Je vindt het In-Page Analytics rapport onder de Inhoud-sectie van je Google Analytics rapporten. Meer informatie over In-Page Analytics vind je natuurlijk het Google Analytics Help Center. Of je kunt contact opnemen met de Google Analytics specialisten van SDIM.
Bèta-versie In-Page Analytics
Omdat het gaat om een Bèta en er momenteel nog hard aan wordt gewerkt om de data betrouwbaarder te maken, zitten er nog een aantal functionaliteiten in de rapportage die nog kunnen worden verbeterd. Zo is het bijvoorbeeld zo dat wanneer er op één pagina twee links naar dezelfde bestemmingspagina staan, de clickrate naar deze bestemmingspagina voor beide links hetzelfde wordt weergegeven.
SDIM denkt dat In-Page Analytics een veelgebruikte en een steeds betrouwbaar wordende tool gaat worden die op vele manieren kan worden ingezet. Wilt je experimenteren met deze nieuwe feature? Neem dan gerust contact op met SDIM.
Meer weten over web analytics?
Reacties (0)