13 oktober 2011

Google Ads beleid inzake handelsmerk bescherming toegelicht – advertenties op merknaam

1 minuut lezen
Google Search

Je kunt je eigen handelsmerk beschermen bij Google Ads. je voorkomt hiermee dat andere adverteerders (concurrenten) op jouw handelsmerk adverteren. Een handelsmerk kan op verschillende manier in Google Ads campagnes worden gebruikt:

  1. Als zoekwoord
  2. In eenadvertentietekst
  3. In de zichtbare URL van een campagne

Het Google beleid inzake handelsmerken is gericht op het bevorderen van een positieve gebruikerservaring die relevante en effectieve advertenties omvat. Onlangs is dit beleid door Google herzien en is er vooral op gericht om gebruikers meer keuze te bieden. Voorheen was het per definitie mogelijk om een handelsmerk te beschermen, echter dat is tegenwoordig lastiger. Google heeft in 2010 de mogelijkheid om het blokkeren van het gebruik van een zoekwoord met handelsmerk (bv. Dell, Auping, Apple etc.) afgeschaft. Het blijft in veel gevallen wel mogelijk om wel het gebruik van een handelsmerk in advertentieteksten te blokkeren.

Als je het gebruik van jouw handelsmerken in advertentieteksten door Google wilt laten onderzoeken, dan kan dat. Wanneer je een handelsmerkklacht wilt indienen, dien je een online formulier in het Engels in te vullen.

Google Ads Search Certified

Hulp van een ervaren Google Partner?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *