Zojuist aangekondigd door Google: gratis Ads calltracking. Kosteloos meer inzicht in jouw Ads resultaten waarmee je het Ads budget weer beter kunt verantwoorden en resultaten nog verder kunt optimaliseren.
Lees de aankondigingen hier:
– Searchengine land: google launches ability to track website call conversions adwords
– Google Ads support: calls from websites
Je kunt nu dus bijhouden hoeveel telefonische contacten (leads?) je naar aanleiding van jouw Google Ads campagnes scoort. Derde partijen, waaronder SDIM boden deze mogelijkheid al langer, echter nu wordt het dus gratis aangeboden door Google Ads. Een prachtige ontwikkeling, want je kunt de campagnes daardoor weer beter optimaliseren op juist die keywords die beter renderen in termen van telefonische aanvragen/contacten. Ook voor customerservice gerichte campagnes is het zeker nuttig.
Landen en beschikbaarheid
Vooralsnog is het helaas alleen beschikbaar in Australië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Uitrol naar NL volgt ongetwijfeld snel. Zodra het voor Nederland wordt uitgerold zullen we dit uiteraard standaard in alle SDIM Google Ads campagnes integreren, voor zover van toepassing voor jouw business.
Google Ads bijhouden van conversie vs. Google Analytics
Voorlopig beperkt de tracking zich tot belletjes uit Google Ads. Het werkt via de Google Ads conversion tracking. Er is nog geen integratie met Google Analytics.
Partijen als Freespee en SDIM bieden overigens volledige calltracking voor gehele websites aan. SDIM heeft al besloten de Ads calltracking standaard te integreren in Google Ads campagnes als het zover is.
Spreek een Google expert
Reacties (0)