Facebook is al enige tijd bezig om adverteerders meer gebruik te laten maken van video advertentiemateriaal. Het gebruik van videomateriaal wordt door Facebook gepushed om de user experience van gebruikers te verhogen. Facebook gebruikers keken in 2017 al meer dan 100 miljoen uur per dag aan video en deze statiek lijkt alleen maar te groeien. De groei van video op Facebook heeft grotendeels te maken met het groeiende mobiele gebruik van het social media platform. Facebook voorspelt dat in 2020 maar liefst 75% van het internet gebruik zal bestaan uit het bekijken van video’s.
Om adverteerders te helpen bij het creëren van video materiaal heeft Facebook de afgelopen maand een handige functie uitgerold namelijk; Facebook Video Sjablonen. Facebook Video Sjablonen helpt adverteerders om met verschillende afbeeldingen een overtuigende diavoorstelling/video te generen. Deze video kan vervolgens ook weer gebruikt worden om remarketing doelgroepen voor aan te maken.
Aan de slag met Facebook Sjablonen
Maar hoe kun je gebruik maken van Facebook Video Sjablonen? Je vind Facebook Sjablonen op het advertentieniveau van het advertentieaccount. Bekijk de stappen hieronder en maak jouw eigen video!
Allereerst selecteer je een advertentie en je klikt bij het onderdeel advertentiemateriaal op “advertentie met afbeelding of video”. Zodra deze optie hebt geselecteerd verschijnt er een button met de titel “Sjablonen gebruiken”. Klik op de button en ontdek Facebook sjablonen.
Facebook biedt adverteerders de keus uit verschillende Sjablonen. Zo zijn er bijvoorbeeld Sjablonen die specifiek zijn gemaakt voor de feestdagen, maar bijvoorbeeld ook om “productvoordelen te tonen”. Tevens biedt Facebook de mogelijkheid om verticale en vierkante video’s te creëren. Op deze manier zijn jouw video’s direct geschikt voor het beeldformaat van elke smartphone. Elk sjabloon is uniek en kan door de adverteerders op zijn/haar eigen manier worden opgebouwd. Om een video te kunnen bouwen met Facebook Sjablonen heb je tussen 1 en 10 afbeeldingen nodig.
Als je eenmaal een Sjabloon hebt gekozen, is het tijd om de video verder op te bouwen. Facebook vraagt adverteerders om diverse scènes te vullen met afbeeldingen en een eventuele begeleidende call-to-action. Klik op voltooien en de video wordt automatisch in de advertentie geplaatst.
Denk bij het creëren van een video aan het doel van de advertentie is. Een video kan zeer goed gebruikt worden om een verhaal te vertellen, vertrouwen op te bouwen, merkherkenning te verhogen of gebruikers te laten converteren. Daarbij zijn de eerste 3 seconden van cruciaal belang. 47% van de waarde van een video advertentie wordt in de eerste drie seconden geleverd.
Heb jij vragen over het inzetten van Facebook Ads of wil jij graag sparren met een Facebook specialist? Neem vrijblijvend contact met ons op!
meer weten over meta ads?
Reacties (0)