26 april 2018

Overlays, aanbiedingen en meer toevoegen aan dynamische advertenties binnen Facebook

2 minuten lezen
Facebook

Maak je gebruik van dynamische advertenties binnen Facebook? Wil je jouw dynamische advertenties laten opvallen? Maak dan gebruik van de diverse mogelijkheden die Facebook biedt. Zo kun je overlays en aanbiedingen toevoegen en kun je bovendien een aantal aanpassingen doorvoeren binnen de carrousel. Meer weten? Lees hieronder verder.

Door het toevoegen van een overlay aan je dynamische advertenties kun je extra aandacht trekken naar de advertentie. Bij het instellen van een overlay kun je twee typen selecteren; prijs en gratis bezorging. Prijs toont de exacte prijs, een doorgehaalde prijs of een kortingspercentage. Gratis bezorging komt bij de producten te staan waarvoor dit geldt. Wanneer je de overlay aan de dynamische advertenties toevoegt kun je ook het uiterlijk aanpassen. Je krijgt de keuze om de vorm, het lettertype, de kleur en de positie aan te passen.

Facebook overlay dynamische advertentie

Aanbiedingen zijn kortingen die je kunt laten zien in de kaart van je carrousel. Hierbij krijg je de ruimte om details weer te geven en de looptijd van de aanbieding.

Facebook aanbiedingen

Wanneer je gebruik maakt van een carrousel kun je ervoor kiezen om indien mogelijk een diavoorstelling binnen een kaart weer te geven. Facebook pakt dan meerdere afbeeldingen van één item en laat deze in diavoorstelling zien in plaats van één afbeelding. Mocht je gebruik willen maken van deze optie heb je ten minste 100 items in je productverzameling nodig.

Facebook dynamische diavoorstelling advertenties

Mocht je de aandacht willen vestigen op een enkel product of mocht je jouw producten willen introduceren kun je gebruik maken van een vaste kaart. Een vaste kaart kun je aan het begin of aan het einde van een dynamische advertentie toevoegen. In onderstaand voorbeeld is de vaste kaart gebruikt om het merk te introduceren, de gebruiker kan vervolgens door de producten scrollen.

Vaste kaart in Facebook advertenties

Wil je de productgegevens in de tekst laten terugkomen? Maak dan gebruik van aangepaste advertentieteksten. Hiermee kan je advertentieteksten maken op basis van de velden uit de feed/catalogus.

Facebook aangepaste advertentietekst

Wil je meer weten over het optimaliseren van dynamische advertenties in Facebook? Wil je weten hoe je overlays of aanbiedingen toevoegt aan de dynamische advertenties? Of wil je weten hoe je de carrousel opties optimaal inzet? Neem dan contact op en we helpen je graag verder!

Meta Business Partner

Hulp met Facebook Ads?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *