4 november 2016

Eigen lay-out gebruiken voor Dynamische Remarketing / Display in Google AdWords

2 minuten lezen
Google Display

Google is al enige tijd aan het testen met een bèta waarmee je meer vrijheid krijgt in dynamische visuals. Sinds juni 2016 is deze functie volledig uitgerold, waarin het mogelijk om een eigen banner design te uploaden vanuit Google Web Designer.

Google biedt al enkele jaren de mogelijkheid om dynamische advertenties in te zetten. Deze kun je bijvoorbeeld koppelen aan een Google Shopping feed, om op die manier een gebruiker exact de producten te laten zien die hij bekeken heeft.
Google biedt een veelvoud aan standaard templates aan die je kunt gebruiken voor jouw campagne. Door middel van het aanpassen van de kleuren en uploaden van logo’s kun je deze in je eigen huisstijl maken. Dit is erg gebruiksvriendelijk en je hebt hier geen fotobewerkingsprogramma’s voor nodig.
Het nadeel is dat je wel vastzit aan de structuren die Google aanbiedt. Naast kleurgebruik en logo’s was het niet mogelijk om de opmaak van de banner verder aan te passen. Met deze nieuwe mogelijkheid komt er meer vrijheid om de banners aan te passen.

De Google Web Designer banners geven veel meer vrijheid in de vormgeving. Wanneer je strenge merkrichtlijnen hanteert of een meer creatieve manier van remarketing wilt inzetten, dan is dit een goed eoplossing. Het werken met Google Web Designer vergt wel enige kennis HTML5 kennis. Maar ook in deze tool zitten veel standaardfunctionaliteiten ingebouwd.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van Google Web Designer banners in AdWords? Neem dan gerust contact op met één van de specialisten van SDIM.

Google Display Ads certified partner

Hulp van een specialist?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *