Dynamische Remarketing advertenties voor elk bedrijfstype; feed niet meer handmatig bijwerken
In juni 2013 heeft Google dynamische remarketing geïntroduceerd. Met behulp van dynamische remarketing kun je advertenties weergeven aan mensen die de website eerder bezocht hebben. Door middel van een koppeling met het Merchant Center, kon je in deze banners exact de producten laten zien die zij bekeken hebben op de website. Maar niet elke adverteerder kan zijn producten in het Merchant Center krijgen. Denk aan een aanbieder van reizen, opleidingen of banen.
Remarketing nu voor alle bedrijfstypen
Google heeft geluisterd naar de gebruiker, en dynamische remarketing ook mogelijk gemaakt voor alle andere bedrijfstypen. Zo zijn er standaardspecificaties aanwezig voor de volgende bedrijfstypen:
- Onderwijs
- Vluchten
- Hotels en vakantiewoningen
- Banen
- Lokale aanbiedingen
- Onroerend goed
- Reizen
Daarnaast hebben adverteerders ook de optie om een aangepaste feed te gebruiken. Mocht je een ander type data willen gebruiken dan standaard aangeboden wordt, dan is dat dus ook mogelijk.
Feed automatisch ophalen = niet meer handmatig bijwerken
Deze nieuwe optie geeft alle adverteerders de mogelijkheid om te profiteren van dynamische remarketing. Echter het grote nadeel was dat Google niet de mogelijkheid gaf om deze feed via een XML of of CSV automatisch bij te laten werken. Met andere woorden: telkens als het assortiment wijzigt in aanbod of prijs moest men in Google AdWords een handmatige upload doen. Bij vliegtickets kunnen de prijzen gedurende de dag fluctueren, waardoor deze functie eigenlijk niet bruikbaar was.
In november 2016 is Google begonnen met het uitrollen van de mogelijkheid om ook feeds die buiten het Merchant Center omgaan door middel van een geplande upload automatisch op te halen. Hiermee hebben alle adverteerders nu eindelijk dezelfde mogelijkheden als retailers al sinds 2013 hebben.
Ben jebenieuwd naar de mogelijkheden van dynamische remarketing banners in AdWords? Neem dan gerust contact op met één van de specialisten van SDIM.
Hulp met remarketing?
Reacties (0)