17 augustus 2015 (Laatst bijgewerkt: 26 november 2024)

Digitale Internationale Expansie Strategie

2 minuten lezen

Nederlandse organisaties exporteren in toenemende mate naar andere markten. Met name Duitsland, België, UK en Frankrijk, maar ook daarbuiten. Denk bijvoorbeeld aan Scandinavië en Polen. Dat brengt natuurlijk uitdagingen met zich mee, zeker voor jouw digital marketing aanpak. SDIM heeft ruime ervaring met internationale expansie en helpt jou graag bij het bepalen van de juiste strategie.

Content

Meer weten?

Contact

Als je met jouw organisatie denkt aan internationale expansie, dan is het noodzakelijk ook goed na te denken over een strategie voor jouw digital presence en marketing. Hier komen tal van vragen bij kijken, denk bijvoorbeeld aan:

  • Welke middelen zijn geschikt in andere Europese markten (Ciao!, Rakuten, Leguide etc.)
  • Heeft een lokale marketing partner meer voordelen dan nadelen?
  • Hoe belangrijk zijn Ebay en Amazon in andere markten?
  • Optimale inzet van Google Ads internationaal, wat zijn de succesfactoren?
  • Moet ik de website vertalen naar alle talen, of is Engels alleen voldoende?
  • Hoe zit het met consumentenbescherming regelgeving?
  • Hoe richt in mijn domein structuur in? Losse domeinen, of toch 1 meertalige site?
  • Hoe belangrijk is een lokale vestiging/adres in een bepaalde markt?
  • Hoe start ik mijn internationale online marketing en advertising optimaal op?

Door onze ruime ervaring met deze strategieën, zorgen wij samen met jou ervoor dat hier onderbouwde antwoorden op komen en stellen we een gedegen en succesvolle aan op. Wij hebben namelijk ruime ervaring met succesvolle internationale SEA-campagnes. Ook hoe de performance van de campagnes zich verhouden tot elkaar. Maar ook met het werken met lokale partners: door het werken met lokale partners in verschillende landen, weten wij wat de voor- en nadelen zijn in zo’n samenwerking. In meerdere landen hebben we al jaren campagnes draaien op verschillende marketplaces en vergelijkingssite. Hierdoor weten weet SDIM in welk land verschillende marketplaces en marketplaces het meeste succes hebben.

Ook interessant
voor jou

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *