Internationale Expansie Strategie

Nederlandse organisaties exporteren in toenemende mate naar andere markten. Met name Duitsland, België, UK en Frankrijk, maar ook daarbuiten. Denk bijvoorbeeld aan Scandinavië en Polen. Dat brengt natuurlijk uitdagingen met zich mee, zeker voor jouw digital marketing aanpak. SDIM heeft ruime ervaring met internationale expansie en helpt jou graag bij het bepalen van de juiste strategie.

Meer weten?
Als je met jouw organisatie denkt aan internationale expansie, dan is het noodzakelijk ook goed na te denken over een strategie voor jouw digital presence en marketing. Hier komen tal van vragen bij kijken, denk bijvoorbeeld aan:
- Op basis van je doelstelling, hoe bepaal je welke landen het meest interessant zijn (concurrentie, volume, demografie)
- Welke kanalen zijn geschikt in andere Europese markten (Ciao!, Rakuten, Leguide etc.)
- Wetgeving, juridische vereisten en belastingstelsel
- Het vinden van een geschikte fulfilment partner
- Hoe kun je optimaal profiteren van AI bijvoorbeeld bij vertalingen en productie van creatives
- Klantenservice
- Internationale SEO
- Heeft een lokale marketing partner meer voordelen dan nadelen?
- Hoe belangrijk zijn Ebay en Amazon in andere markten?
- Optimale inzet van Google Ads internationaal, wat zijn de succesfactoren?
- Moet ik de website vertalen naar alle talen, of is Engels alleen voldoende?
- Hoe zit het met consumentenbescherming regelgeving?
- Hoe richt in mijn domein structuur in? Losse domeinen, of toch 1 meertalige site?
- Hoe belangrijk is een lokale vestiging/adres in een bepaalde markt?
- Hoe start ik mijn internationale online marketing en advertising optimaal op?
Door onze ruime ervaring met deze strategieën, zorgen wij samen met jou ervoor dat hier onderbouwde antwoorden op komen en stellen we een gedegen en succesvolle aanpak op. Dat kan op allerlei manieren, van klein beginnen met een SEA campagne in een specifiek land tot een complete uitrol van een full-funnel aanpak. We werken indien nodig met lokale partners: dat kan soms nodig zijn als bijvoorbeeld bepaalde culturele aspecten zwaar wegen, het belastingstelsel complex is, de taalbarrière (te) groot is of als de nadruk ligt op branding. Wij helpen bij het vinden van de juiste partners en hebben reeds een uitgebreid netwerk waaruit we kunnen putten. Ook hebben we al jarenlang in verschillende landen campagnes draaien op specifieke marketplaces en vergelijkingssites die in dat land veel volume hebben. We weten in 9 van 10 gevallen wat het beste scoort en mocht er zich een nieuw platform aandienen dan zijn we de eerste om die te testen.
Wat je doel ook is, welke vraag er ook speelt op dit vlak: internationale expansie is altijd maatwerk. Of het nou voor e-commerce is, SaaS, B2B of B2C leadgen. SDIM helpt je graag verder. Neem contact op zodat we in gesprek kunnen om de strategie te bepalen.
Reacties (0)