Adverteren op Facebook biedt uiteenlopende mogelijkheden. Het vormgeven en opzetten van een campagne via Facebook start vaak met het bepalen van de doelstelling en het verzamelen van de benodigde informatie binnen het eigen bedrijf. Wat echter vaak wordt overgeslagen, maar wél nieuwe inzichten en een vollediger beeld kan geven, is om de strategie van je concurrenten te onderzoeken met een concurrentieanalyse. Met informatie over de organische posts en lopende advertenties van je concurrenten, kun je bijvoorbeeld concreter bepalen waar je onderscheidende waarde uit bestaat.
Om meer transparantie te bieden in de advertenties binnen Facebook, kun je de lopende advertenties van andere bedrijven (waaronder concurrenten) bekijken, zonder dat je daarvoor binnen de geadverteerde doelgroep valt. In dit helpcentrum artikel leggen wij je uit hoe je deze informatie eenvoudig op de bedrijfspagina van je concurrenten kunt vinden.
Concurrentieanalyse uitvoeren
- Navigeer naar de Facebookbedrijfspagina van het betreffende account
- Klik in het menu links op “informatie en advertenties”
Facebookpagina Informatie en Advertenties
Op de pagina “informatie en advertenties” vind je alle actieve advertenties van het betreffende bedrijf. Indien een bedrijf in meerdere landen adverteert, kan er eventueel worden gefilterd op land. Zo kun je ook zien in welke landen een bedrijf met welke boodschap actief is.
Je herkent advertenties altijd aan de notificatie “gesponsord” onder de bedrijfsnaam.
Meer lezen over Facebook Adverteren? Download hier de uitgebreide SDIM Facebook Whitepaper of bezoek het Helpcentrum voor meer artikelen.
meer weten over facebook ads?
Reacties (0)