31 maart 2023

Click-Through-Rate (CTR) berekenen

Muisklik

De Click-through-rate (CTR) is een verhouding die aangeeft hoe vaak een link of advertentie is geklikt in verhouding tot het aantal keren dat deze is weergegeven. Het wordt vaak gebruikt om de effectiviteit van online advertenties, zoekresultaten of e-mailscampagnes te meten. Een hoge CTR geeft aan dat de advertentie of e-mail aanspreekt bij het publiek, terwijl een lage CTR kan betekenen dat er iets mis is met de advertentie of dat deze niet relevant is voor de doelgroep. Een goede Click-Through-Rate is geen vast gegeven, het is afhankelijk van heel veel factoren.

Click-Through-Rate is het aantal klikken op een advertentie gedeeld door het aantal keren dat de advertentie is weergegeven: klikken ÷ vertoningen = CTR. Als je dus 50 klikken en 1000 vertoningen hebt, is de CTR exact 5 procent.

Andere benamingen:

  • Doorklikratio
  • Klikfrequentie
  • Klikratio
  • Doorklikpercentage
Muisklik

Samen de CTR verbeteren?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *