8 oktober 2015

Bing organic: hoe werkt de zoekmachine van Bing?

2 minuten lezen
Bing Search

Ben je benieuwd hoe je de posities van de belangrijkste zoektermen van jouw business in Bing Organic kunt verhogen? Bing Organic is een online kanaal waar potentiële klanten gratis via de organische zoekresultaten van de zoekmachine Bing jouw website kunnen bezoeken. Gebruikers van jouw website hebben geklikt op een zoekresultaat na een zoekopdracht te hebben ingevoerd bij de zoekmachine van Bing. De natuurlijke zoekresultaten van Bing zijn gerangschikt op relevantie naar verschillende algoritmen. En ook heeft Bing de mogelijkheid om de zoekhistorie te bewaren via andere kanalen te delen. Door het inzetten van zoekmachine optimalisatie (SEO) kunnen de posities van uw belangrijkste zoektermen in de zoekmachine resultaten van Bing op organisch gebied verbeterd worden.

De zoekmachine Bing bestaat sinds 2009 en heeft in de geschiedenis meerdere namen gekend. Voorheen had Microsoft ook al een zoekmachine, genaamd MSN search. In september 1998 ontstond de zoekmachine MSN search. In het jaar 2006 werd MSN search vervangen door een nieuwe naam; Windows Live Search. Uiteindelijk werd deze naam weer vervangen in juni 2009 door het huidige Bing.

Opvallend kenmerk van de Bing zoekmachine is de achtergrond van de startpagina, die elke dag verandert door een andere foto. Via Bing kan een gebruiker ook specifiek zoeken op afbeeldingen, video’s of nieuws. Bing maakt een verschil met andere zoekmachines, omdat een gebruiker hier meer informatie kan toevoegen bij het zoeken van een afbeelding of video om de zoekopdracht te verfijnen. De zoekresultaten bij Bing kunnen bijvoorbeeld gefilterd worden op relevantie, datum, indeling, kleur, grootte, stijl of personen.

Als een gebruiker van Bing een zoekopdracht uitvoert, resulteert dit in een lijst met zoekresultaten. Hier heeft de gebruiker enkele extra opties om de zoekopdracht te verfijnen. De gebruiker kan een zoekopdracht verfijnen op taal en regio, maar ook binnen de zoekopdracht zoeken naar andere criteria / zoektermen en zoeken binnen een bepaalde website. Op deze manier kan de gebruiker binnen Bing vele irrelevante zoekresultaten verwijderen.

Bing logo

Hulp nodig van een ervaren

Microsoft Bing specialist?

Contact

Benieuwd hoe je Bing het best voor jouw bedrijf kan toepassen? Hoe de zoektermen binnen de natuurlijke zoekresultaten hogere posities kunnen bereiken? SDIM heeft alle kennis en ervaring in huis om alles over Bing uit te leggen en in te zetten voor jouw bedrijf.

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *