Bing nieuws: Bing Ads updates oktober 2018
Wanneer adverteerders gebruik willen maken van alle mogelijkheden op het gebied van Search Advertising, dan mag Bing Ads zeker niet worden vergeten. Uit onderzoek van het IAB en de DDMA blijkt ook dat de populariteit van Bing al jaren toeneemt. In deze blog vind je de meest interessante Bing updates van deze maand.
LinkedIn data gebruiken in Bing Ads
De overname van LinkedIn door Microsoft is alweer twee jaar geleden. Deze overname was erg interessant vanuit een online advertising perspectief, want LinkedIn heeft wereldwijd 575 miljoen leden en natuurlijk behoorlijk wat data beschikbaar. Het was dan ook wachten op meer integratie tussen LinkedIn en Microsoft Advertising.
Bing heeft op 23 oktober aangekondigd dat je in Bing Ads gebruik kunt maken van de volgende LinkedIn targetingopties:
- Company
- Job Function
- Industry
Wat kun je doen met deze targeting opties?
Op dit moment is het mogelijk om op basis van bovenstaande targetingopties een bodaanpassing te maken in de Bing Ads campagne. Op korte termijn zal het ook mogelijk zijn om specifieke bedrijven, functies of industrieën uit te sluiten in de targeting van de campagne.
Let op, op dit moment is het alleen in de US mogelijk om LinkedIn data te gebruiken in de Bing Ads campagnes. SDIM hoopt dat deze feature op korte termijn volledig wordt uitgerold buiten de US.
Bing Ads Editor ondersteunt in-market doelgroepen
In-market doelgroepen zijn gebruikers waarvan Bing weet dat ze aankoop oriënterend aan het zoeken zijn naar specifieke producten of diensten. Eind mei zijn deze in-market doelgroepen voor alle US adverteerders beschikbaar gekomen.
Voorbeelden van in-market doelgroepen zijn:
- Pets & animals
- Last Minute Travel
- Restaurants
- Sports
- Pharmacy
- Toys & Games
- Home & Garden Services
- Health Conditions & Concerns
- Hotels, Motels & Resorts
- Motor Vehicles by Brand
Op dit moment kun je in totaal uit zo’n 90 in-market doelgroepen kiezen voor Bing zijn Search Netwerk.
Het is sinds begin oktober mogelijk om deze doelgroepen toe te voegen via de Bing Ads Editor. Dat is super, want hierdoor kan elke marketeer sneller zijn doelgroepen in bulk toevoegen en/of wijzigen. Wederom hopen we dat deze functionaliteit ook beschikbaar komt in de niet US regio’s.
Reacties (0)