Google heeft op 13 december 2018 de optie “betalen voor conversies” beschikbaar gesteld. Bij het opzetten van Display campagnes in Google Ads kan je nu kiezen voor drie verschillende momenten waarop je wordt gefactureerd:
- Zichtbare vertoningen
- Klikken
- Conversies
Betalen voor zichtbare vertoningen
Als je kiest voor zichtbare vertoningen, dan factureert Google Ads de mediakosten bij elke 1.000 zichtbare vertoningen (vCPM). Een advertentievertoning wordt als ‘zichtbaar’ geteld als deze minimaal 50% voor één seconde of langer in beeld is verschenen.
Betalen voor klikken
Bij “betalen voor klikken” worden er mediakosten in rekening gebracht zodra iemand op de advertentie klikt. Dit is hetzelfde als het standaard CPC-model bij zoekadvertenties.
Betalen voor conversies
Met deze optie betaal je als adverteerder alleen voor conversies die zijn gerealiseerd en dus niet voor zichtbare vertoningen of klikken op de advertenties.
Waar moet ik op letten?
Om betalen voor conversies te activeren moet je “conversies” als campagnedoel hebben geselecteerd en vervolgens selecteren dat je wilt betalen voor conversies.
Om in aanmerking te komen voor “betalen voor conversies” moet het Google Ads account aan de volgende voorwaarden voldoen:
- Geen inzet van ‘offline conversies’
- Een conversievertraging van minder dan 7 dagen (tussen klikken en conversies) voor 90% van alle conversies
- 100+ conversies in de afgelopen 30 dagen
- Doel-CPA van < $200 (of een gelijkwaardig bedrag in de lokale valuta). Bij een hogere CPA dan $200 gaat Google Ads mogelijk meer kosten maken dan nodig.
Verder is het belangrijk om te weten dat betalen voor conversies:
- Niet werkt met gedeelde budgetten
- Niet optimaliseert voor offline conversies, conversies van Google Ads Conversies importeren of conversies via verschillende apparaten
Meer weten?
Neem gerust vrijblijvend contact op met de specialisten van SDIM.
Reacties (0)