21 maart 2025

Adverteren met Google Things To Do 

2 minuten lezen
Google Things To Do advertenties

Een effectieve manier van adverteren voor bedrijven met een aanbod in tours, attracties en activiteiten.

Google ‘Things To Do’ advertenties is een vorm van adverteren die recent populairder is geworden voor bedrijven die tours, attracties en activiteiten aanbieden. Deze vorm van adverteren is geïntroduceerd door Google in 2021, echter zien wij dat de vraag bij onze klanten om op deze manier te adverteren sinds kort aan het groeien is. 

Wanneer mensen zoektermen gebruiken zoals ‘dingen om te doen in Haarlem’ wordt er op een overzichtelijke manier een aanbod aan activiteiten vertoond. Door middel van advertenties kun je jouw activiteiten hier visueel vertonen. Zie hieronder een voorbeeld. 

Google things to do ads - tickets & tours

Het voordeel van adverteren met jouw activiteiten op deze manier is dat je veel oriënterend verkeer kunt bereiken. Mensen die zich aan het oriënteren zijn voor hun reis of dagje uit kunnen op deze manier makkelijk zien wat het aanbod is op een specifieke locatie. Het converteren wordt hierdoor ook makkelijker gemaakt doordat mensen direct tickets kunnen boeken via de visuele vertoning van de activiteit. 

Het maken van een campagne met deze advertenties is erg makkelijk gemaakt door een integratie van Google. Via Google Ads kun je een API koppeling maken met de ‘Things To Do Center’ van de klant. Deze center moet beschikken over een productfeed waar al de activiteiten in staan waarmee de klant wil adverteren. Om de integratie te laten slagen moet de klant gebruik maken van een connectiviteit partner die goedgekeurd is door Google. Een aantal goedgekeurde partners zijn:

  • Magpie Travel
  • Bookingkit
  • FareHarbor
  • Rezdy
  • TrekkSoft
  • Xola
  • Regiondo
  • Palisis
  • RocketRez
  • Zaui

Nadat de koppeling is gemaakt, kan er in Google Ads een campagne worden opgesteld. Bij het opstellen van de campagne selecteer je de optie ‘Doel zonder begeleiding maken’. Dan selecteer je als campagnetype een ‘Reis Campagne’. Hierna volgen de standaard campagne instellingen zoals targeting, budget en biedstrategie. 

Wanneer de campagne is opgesteld en live is gezet, is het belangrijk om te blijven optimaliseren met titels, afbeeldingen en beschrijvingen in de activiteiten feed. Dit is vergelijkbaar met een campagne waarbij er wordt geadverteerd met producten door middel van een Google Merchant Center

Google Ads Search Certified

Google Premier Partner spreken?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *